Nieuwsbrief februari 2020

Tekst

Nieuwsbrief februari 2020 header

Op 27 januari werd het 2000e branchecertificaat uitgereikt van en door de klantenservicefederatie aan de klantenservicemedewerkers van Ennatuurlijk. Dit houdt in dat het volledige team is getoetst op de kwaliteit van telefoongesprekken, en ze zijn allemaal geslaagd!

Wat maakt dat de klantenservice van Ennatuurlijk nou zo uniek is? De focus ligt niet op het behalen van doelen of op gespreksduur, maar op de klant. Er ligt geen belscript klaar en ook het keuzemenu is achterwege gelaten. De klant krijgt direct een medewerker aan de telefoon die lekker zichzelf mag zijn, wat betrokkenheid creëert. Wij hopen dat klanten dit waarderen in onze klantenservice. Lees hier meer over de uitreiking en het team van de klantenservice.

Tekst

Uitbreiding van het warmtenet in Eindhoven

Voor de aansluiting van 188 nieuwe woningen en appartementen op het warmtenet in Eindhoven vond eind januari een bijzondere boring plaats.

Een flexibele buis werd namelijk 150 meter onder het drukke verkeerspunt Vonderweg/Willemstraat doorgetrokken. En dat terwijl het verkeer gewoon door kon rijden! Benieuwd naar de beelden van de boring? Bekijk dan hier de video. 

Tekst

Kennismaken met Tom

 

 

 

 

 

We laten u geregeld een kijkje nemen in de keuken van Ennatuurlijk. Deze maand stellen we u voor aan Tom, operationeel directeur binnen Ennatuurlijk. Hij is opgegroeid in een ondernemende familie en heeft daardoor een voorkeur ontwikkeld voor bedrijfsvoering en dan in het bijzonder de managementzijde. Benieuwd naar wat Tom doet binnen Ennatuurlijk?

Tom komt oorspronkelijk uit Limburg, maar woont nu al geruime tijd in Breda en is toevallig ook klant van Ennatuurlijk. Na het afronden van de HTS en zijn master in Bedrijfsvoering is hij werkzaam geweest bij verschillende bedrijven waar hij ervaring heeft opgedaan als manager. Sinds september vorig jaar zet hij zich in voor Ennatuurlijk. Het was een bewuste keuze van Tom om voor Ennatuurlijk te gaan werken: “Vanuit mijn vorige werk ben ik veel bezig geweest met de energietransitie. Ik wil hierin graag mijn verantwoordelijkheid nemen en een bijdrage leveren aan een betere toekomst. En waar kan dit beter dan bij Ennatuurlijk?”

Tom vindt hij het fijn dat hij veel mensen binnen Ennatuurlijk inmiddels kent en dat de lijntjes lekker kort zijn: “Ik weet wat ik van iedereen kan vragen en ik kan daardoor ook mensen met elkaar verbinden, zodat we nog efficiënter kunnen werken. Hier haal ik dan ook vooral mijn energie uit.” Dat de lijntjes binnen Ennatuurlijk kort zijn blijkt onder andere uit het feit dat Tom regelmatig zijn gezicht laat zien op iedere afdeling, van engineering tot de klantenservice. Hij maakt graag een praatje met de verschillende collega’s, zodat hij op de hoogte blijft van wat er op de afdeling speelt. Hij is altijd in voor een leuk persoonlijk gesprek waarin hij niet schroomt om ook wat te vertellen over zichzelf en zijn ervaringen. Zo zijn we er tijdens dit interview achter gekomen dat Tom naast hard werken ook een passie heeft voor flipperen en zijn old-timer.

Tom spreekt met veel passie over de verschillende projecten die momenteel lopen en hoe hij het Ennatuurlijk van de toekomst ziet. Met de verduurzaming van Nederland en de ontwikkeling van de techniek komen er volgens Tom mooie en uitdagende jaren aan.

 

Tekst

Loket-op-locatie in Leeuwarden

Ennatuurlijk organiseerde op woensdag 5 februari een zogeheten ‘Loket-op-locatie’ voor bewoners van de wijken Techum en Jabikswoude in Leeuwarden. Aansluitend konden klanten genieten van een rondleiding bij Biogas Leeuwarden. Hier wordt mest vergist en omgezet naar biogas, waarmee 750 woningen duurzaam worden verwarmd.

Het was een flinke rit om met ons mobiele loket vanuit Eindhoven in Leeuwarden te geraken, maar het was de moeite meer dan waard. Onder het genot van een kopje koffie hebben we goede gesprekken gevoerd en klanten kunnen helpen door bijvoorbeeld extra toelichting te geven op voorschotten en jaarafrekeningen. 

Ook Ids Schaap, directeur van Biogas Leeuwarden, was blij: “Het is duidelijk te zien dat duurzaamheid in het algemeen, en biogastechniek in het bijzonder leeft bij de mensen. Bewoners kwamen vol interesse en vragen naar de rondleiding en met die belangstelling zijn we erg blij.”

Bedankt aan iedereen die is langsgekomen, en graag tot de volgende keer!