Waar zit de storing?

Tekst

Voor Ennatuurlijk staat een comfortabele warmtelevering voorop. Komt er toch een storing voor? Dat vinden wij net zo vervelend als jij. Samen lossen we de storing zo snel en soepel mogelijk op. Hieronder vind je meer informatie over verschillende problemen die kunnen voorkomen.

Tekst

Actuele storingen of werkzaamheden

Check actuele storingen en werkzaamheden

Heb je al op jouw postcode gekeken of er storingen of werkzaamheden bekend zijn? Als wij al op de hoogte zijn van de storing hoef je niets te doen. Ga anders via onderstaande scenario’s na waar de storing zich bevindt.

De storing is verholpen, maar ik heb nog steeds geen warmte

Als jouw afleverset een stekker heeft en dus elektrisch gevoed wordt, kan je de set resetten door de stekker tien seconden uit het stopcontact te halen. Helpt dit niet? En is Ennatuurlijk eigenaar van de afleverset? Bel dan met ons storingsnummer: 085-2734555. Neem anders contact op met jouw installateur of verhuurder.

Na recente werkzaamheden aan de (binnen)installatie heb ik geen warmte meer

Tijdens werkzaamheden is het soms noodzakelijk om een of meer afsluiters van jouw afleverset dicht te draaien. Controleer daarom of alle afsluiters van de afleverset openstaan (en in de richting van de leiding wijzen, zoals te zien is op de afbeelding). Staan ze open en heb je nog steeds geen verwarming? Als Ennatuurlijk eigenaar is van jouw afleverset, kan je ons storingsnummer 085-2734555 bellen. Bel in het andere geval jouw installateur of verhuurder.

Tekst

Problemen met warmte/warm kraanwater

Mijn woning wordt niet warm genoeg

Om jouw woning goed te verwarmen bij lage buitentemperaturen is het van belang dat je alle radiatoren opent, ook in de ruimtes waar je weinig of niet verblijft. Op deze manier wordt de koude uit de muren en vloeren verdreven. Worden niet alle radiatoren warm? Dan zit het probleem waarschijnlijk in de binneninstallatie. Neem in dat geval contact op met jouw installateur of verhuurder.

De onderkant van mijn radiator blijft koud

Het ontwerp van de binneninstallatie is bepalend voor de temperaturen waarmee het water de radiatoren binnenkomt en uitgaat. Vragen hierover stel je dus het beste aan jouw installateur of verhuurder.

Eén radiator wordt niet warm

Draai de radiatorkraan van de betreffende radiator helemaal open. Mocht dit niet helpen, draai dan de kranen van alle andere radiatoren dicht en controleer of de betreffende radiator nu wel warm wordt. Is de radiator binnen vijf minuten nog niet op temperatuur? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Geen enkele radiator wordt warm

Controleer of alle radiatorkranen openstaan, de afsluiters op de afleverset openstaan en of de kamerthermostaat in de juiste stand staat (aan en hoog genoeg). Worden jouw radiatoren nog niet warm? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Mijn verwarming doet het niet, maar ik heb wel warm water

In dit geval veroorzaakt de afleverset de storing. Ben je eigenaar van de set? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder. Als Ennatuurlijk eigenaar is van de afleverset, bel dan onze storingsdienst via 085-2734555. Als je niet weet wie de set in eigendom heeft, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Er komt helemaal geen water uit de kraan

Controleer of de hoofdkraan van de waterleiding openstaat. Als dat het geval is en je toch geen stromend water hebt, kan je terecht bij het waterleidingbedrijf. Geeft slechts één kraan geen stromend water? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Sommige kranen geven alleen koud water

Als enkele kranen alleen koud water geven en uit andere kranen koud én warm water komt, neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder.

Er komt alleen maar koud water uit alle kranen

Kijk op jouw afleverset of alle afsluiters openstaan. Controleer daarna of je wel verwarming hebt, of alle radiatorkranen openstaan en de kamerthermostaat aanstaat. Ben je eigenaar van jouw warmtapwaterapparaat? Neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder. Is het warmtapwaterapparaat van Ennatuurlijk? Dan staat onze storingsdienst voor je klaar via 085-2734555. Als je niet weet wie eigenaar is, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Er komt te weinig warm water uit meerdere kranen

De hoeveelheid warm kraanwater is begrensd in jouw afleverset. Krijgt je sinds kort te weinig warm water uit meerdere kranen? Neem dan eerst contact op met jouw installateur of verhuurder.

Mijn verwarming doet het wel, maar ik heb geen warm water

Het warmtapwaterapparaat veroorzaakt de storing. Als je eigenaar bent van jouw warmtapwaterapparaat, neem dan contact op met jouw installateur of verhuurder. Wat moet je doen bij een storing? Is het warmtapwaterapparaat eigendom van Ennatuurlijk? Dan staat onze storingsdienst voor je klaar via 085-2734555. Als je niet weet van wie de set is, kan je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Tekst

Lekkage

Er is een lekkage aan de afleverset

Draai alle afsluiters van de afleverset dicht en bel met onze storingsdienst via 085-2734555. Wij kunnen deze lekkage niet detecteren en zijn voor informatie hierover van jou afhankelijk.

Ik heb een lekkage aan een radiator, verwarmingsleiding of waterleiding

Lekt een radiator, verwarmingsleiding of waterleiding? Neem contact op met jouw installateur of verhuurder. Dreigt er waterschade? Sluit dan alle afsluiters van de afleverset. Dan stroomt er geen warm water meer naar de radiatoren.

Tekst

Geluidsklachten

Mijn radiatoren en/of leidingen maken geluid

Geluiden in radiatoren en leidingen worden veroorzaakt door een teveel aan lucht in een verwarmingssysteem. Het ontluchten van de binneninstallatie kan de oplossing bieden. Dat doe je eenvoudig zelf met een ontluchtingssleuteltje. Plaats dat op het ontluchtingsventiel van de radiator en draai het langzaam een beetje open (naar links) tot je lucht hoort ontsnappen. Draai het weer dicht als er water uit de opening komt. Pas op: het water kan heet zijn. Zo werk je alle radiatoren af, van beneden naar boven. Als er andere geluiden uit jouw radiatoren komen, is het verstandig om contact op te nemen met jouw installateur of verhuurder.

Er komt een geluid uit mijn meterkast

Controleer of het geluid afkomstig is uit de afleverset. Dit doe je door alle afsluiters dicht te draaien, waardoor er geen water meer door de afleverset stroomt. Stopt het geluid? Dan ligt de geluidsoorzaak in de afleverset. Als je zelf eigenaar bent van de set, neem je contact op met jouw installateur of verhuurder. Is de afleverset eigendom van Ennatuurlijk? Breng dan onze storingsdienst op de hoogte via 085-2734555. Stopt het geluid niet? Dan is het waarschijnlijk niet afkomstig uit de afleverset. Ga dan na waar de geluidsbron zich bevindt.

Tekst

Ontdekte je aan de hand van bovenstaande stappen dat de storing in ons systeem zit? Geef het door via ons storingsnummer: 085-2734555.

Zit de storing in de binnenhuisinstallatie? Dan zijn er drie scenario’s die van toepassing kunnen zijn:

  • Ben je zelf of is jouw verhuurder eigenaar van de afleverset? Neem dan contact op met je eigen installateur of verhuurder.
  • Als Ennatuurlijk eigenaar is van de afleverset, kan je de storing doorgeven via ons storingsnummer: 085-2734555.
  • Als je niet weet wie de afleverset in eigendom heeft, achterhaal je dat met een telefoontje naar onze klantenservice via 085-2734567.

Wat vind jij van Waar zit de storing?

Wat vind jij van Waar zit de storing?

Bedankt voor het geven van jouw waardering!
Deze staat in de wachtrij om goedgekeurd te worden door een van onze website beheerders.
Na goedkeuring zal deze worden gepubliceerd.

Sluit dit venster