Tarieven

Tekst

Eenmaal per jaar, op 1 januari, wijzigen de tarieven voor warmte. De maximumprijzen voor deze warmtetarieven worden door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vastgesteld. Hieronder vind je de standaardtarieven voor 2021. 

Linker kolom

Het tarief in 2021

Bij een gemiddeld jaarverbruik van 30 gigajoule gaan klanten van Ennatuurlijk niet meer betalen dan in 2020. De tarieven van Ennatuurlijk liggen daarmee lager dan dat de ACM als maximum heeft bepaald. In het tarievenblad zijn de maximumtarieven van de ACM afgezet tegen de standaardtarieven die Ennatuurlijk hanteert voor 2021. Bekijk hieronder het tarievenblad met de tarieven voor 2021. 

Tarievenblad 2021

Let op
Dit bericht is alleen van toepassing voor klanten met een standaardtarief. Voor bepaalde situaties kunnen afwijkende afspraken van toepassing zijn. Je kunt jouw tarief terugvinden op uw persoonlijk account op Mijn Warmte. Aan deze publicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Rechter kolom

Hoe is jouw tarief opgebouwd?

Voor de warmtetarieven voor huishoudelijke verbruikers geldt het ‘Niet Meer Dan Anders principe’. Dit houdt in dat klanten gemiddeld niet meer betalen voor warmte dan een huishouden met een gasaansluiting. Het principe wordt toegepast bij de berekening van het leveringstarief voor warmte, dus de vaste kosten voor warmte, de gigajoule prijs en het meettarief. Daarnaast brengen we een tarief in rekening voor het ter beschikking stellen van de afleverset. De tariefopbouw is wel veranderd dit jaar, dit als gevolg van wijzigingen in de Warmtewet. 

Tekst

Uw voorschot

We willen voorkomen dat je moet bijbetalen op uw jaarafrekening. Via ons online klantenportal Mijn Warmte geef je eenvoudig jouw huidige meterstand door. Op basis van deze stand ontvang je een bijpassend voorschotadvies. Zo houd je inzicht in jouw verbruik en pas je, als je dat wilt, jouw voorschot daarop aan. Op die manier voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening.

Bekijk jouw persoonlijk tarief

Wil je meer inzicht in de tarieven die specifiek op jou van toepassing zijn? Neem dan een kijkje op jouw persoonlijk account op ons online klantenportal Mijn Warmte. Uiteraard staan ook onze medewerkers van de klantenservice voor je klaar. Je bereikt ons via 085-2734567.

Uitleg jaarrekening

Wij snappen dat sommige termen op de jaarafrekening niet in een oogopslag duidelijk zijn. Daarom leggen we het graag aan je uit in deze video. Maak je gebruik van warmtekostenverdeling? Dan ziet jouw jaarafrekening er anders uit.

Meer weten over uw tarief?

Onder meer Dionne van onze klantenservice helpt u graag verder.

U kunt ons bereiken via:

Whatsapp (0611461151)

 

 

085-2734567
klantenservice@ennatuurlijk.nl

Wat vind jij van Tarieven

Wat vind jij van Tarieven

Bedankt voor het geven van jouw waardering!
Deze staat in de wachtrij om goedgekeurd te worden door een van onze website beheerders.
Na goedkeuring zal deze worden gepubliceerd.

Sluit dit venster