Tekst

1. Minder verrassingen op je jaarafrekening

Bijna iedereen kent het wel: een jaarafrekening die hoger uitvalt dan verwacht (of gehoopt). Dat kun je voorkomen door minstens vier keer per jaar je meterstanden door te geven en te checken of je voorschot nog aansluit bij wat je daadwerkelijk verbruikt.
 

Tekst

2. Beter inzicht in je verbruik

Door nieuwe apparatuur of een verandering in je gezinssamenstelling kan je energieverbruik in de loop van het jaar toenemen. Wanneer je je voorschot tussentijds checkt, weet je meteen wat dat betekent voor je warmterekening. Tip: compenseer dit extra verbruik door ergens anders in je huishouding warmte te besparen. Korter douchen misschien?

Bekijk onze bespaartips 

 

Tekst

3. Beter voorschotvoorstel

Als je je jaarafrekening ontvangt, dan zie je hierop ook direct het nieuwe voorschotbedrag dat we voor je vaststellen. We maken daarvoor een inschatting op basis van je verbruik in het verleden en weerspatronen. Via de voorschotcheck op www.mijnwarmte.nl stem je je maandbedrag af op je daadwerkelijke verbruik. Zo betaal je nooit te veel of te weinig.
 

Tekst

4. Alert op veranderingen  

Met een driemaandelijkse voorschotcheck houd je een vinger aan de pols met betrekking tot je verbruik. Een onverwachte toename? Spoor de oorzaak op, misschien neem je onbedoeld meer warmte af doordat bijvoorbeeld een radiatorknop niet goed sluit. Andersom kan ook: gebruik de voorschotcheck om te kijken wat je bespaart als je korter doucht of de verwarming ’s avonds een uurtje eerder uitzet. Je berekent je winst door vóór en na die periode je voorschotbedrag te checken. Waarschijnlijk smaakt het resultaat naar meer bespaaracties.
 

Tekst

5. Jouw gegevens altijd actueel

Doe je een voorschotcheck, check dan ook meteen of je gegevens nog kloppen. Via je persoonlijke account op www.mijnwarmte.nl kun je snel en eenvoudig belangrijke gegevens doorgeven, controleren en/of je voorschotbedrag aanpassen. Misschien wil je wel via automatische incasso betalen en/of je factuur per e-mail ontvangen? Hiermee bespaar je ook nog eens kosten. Nog geen persoonlijk account? Laat ons je stap voor stap helpen.

Ga naar ons stappenplan

 

Dionne

Heb je nog vragen?

Dionne of een van onze andere collega's helpen je graag.
Neem contact op met onze klantenservice.