Tekst

Heeft een klant betalingsachterstanden, dan wil Ennatuurlijk het liefst zelf samen met de klant tot een oplossing komen . Maar als dat niet lukt of als de klantenservice van Ennatuurlijk geen contact krijgt, dan wordt het klantdossier overgedragen aan Janssen & Janssen. Antoon: “Zo’n 80% van de mensen die bij ons terechtkomen zijn mensen die wel wíllen betalen, maar dat niet kúnnen. Uit schaamte zijn ze struisvogelgedrag gaan vertonen. Ze maken geen brief meer open en reageren niet langer op berichtjes van Ennatuurlijk. Als deurwaarder lukt het ons vaak wel om contact te maken.”

Tekst

Struisvogelgedrag

In 99% van de gevallen komt Janssen & Janssen er samen met de klant uit. “We gaan in gesprek en zoeken samen de beste oplossing voor de situatie. Meestal betekent dat stabiliseren, dus zorgen dat problemen niet groter worden. We spreken dan af dat mensen hun termijnbedragen voortaan weer gewoon gaan betalen. Samen kijken we vervolgens hoe ze de opgelopen achterstand kunnen inlossen, bijvoorbeeld met een betalingsregeling. Slechts bij een handjevol eindigt het traject bij de rechter, wat kan leiden tot bijvoorbeeld een loonbeslag of een afsluiting.”

Tekst

Voorkom de deurwaarder

Deze aanpak is dus heel anders dan de meeste mensen denken. “Onze beroepsgroep is de afgelopen vijftig jaar enorm veranderd. We gaan mee met de veranderende maatschappij en hebben oog voor de situatie waar mensen in zitten, zoals nu met de stijgende energieprijzen en de inflatie. We willen mensen niet opleggen wat ze moeten doen, maar vragen wat ze kunnen. Met die aanpak weten we een groot deel van de problemen op te lossen. Nadeel van onze tussenkomst is dat er kosten aan verbonden zijn en dat is zonde. Voorkom dus liever dat je bij ons terechtkomt en neem tijdig contact op met Ennatuurlijk.”

Dionne

Heb je nog vragen?

Dionne of een van onze andere collega's helpen je graag.
Neem contact op met onze klantenservice.