Waar zit de storing?

Voor Ennatuurlijk staat een comfortabele warmtelevering voorop. Komt er toch een storing voor? Dat vinden wij net zo vervelend als u. Samen lossen we de storing zo snel en soepel mogelijk op. Hieronder vindt u meer informatie over verschillende problemen die kunnen voorkomen.

Actuele storingen of werkzaamheden

Check actuele storingen en werkzaamheden

Heeft u al op uw postcode gekeken of er storingen of werkzaamheden bekend zijn? Als wij al op de hoogte zijn van de storing hoeft u niets te doen. Ga anders via onderstaande scenario’s na waar de storing zich bevindt.

De storing is verholpen, maar ik heb nog steeds geen warmte

Als uw afleverset een stekker heeft en dus elektrisch gevoed wordt, kunt u de set resetten door de stekker tien seconden uit het stopcontact te halen. Helpt dit niet? En is Ennatuurlijk eigenaar van de afleverset? Bel dan met ons storingsnummer: 085-2734555. Neem anders contact op met uw installateur of verhuurder.

Na recente werkzaamheden aan de (binnen)installatie heb ik geen warmte meer

Tijdens werkzaamheden is het soms noodzakelijk om een of meer afsluiters van uw afleverset dicht te draaien. Controleer daarom of alle afsluiters van de afleverset openstaan (en in de richting van de leiding wijzen, zoals te zien is op de afbeelding). Staan ze open en heeft u nog steeds geen verwarming? Als Ennatuurlijk eigenaar is van uw afleverset, kunt u ons storingsnummer 085-2734555 bellen. Bel in het andere geval uw installateur of verhuurder.

Problemen met warmte/warm kraanwater

Mijn woning wordt niet warm genoeg

Om uw woning goed te verwarmen bij lage buitentemperaturen is het van belang dat u alle radiatoren opent, ook in de ruimtes waar u weinig of niet verblijft. Op deze manier wordt de koude uit uw muren en vloeren verdreven. Worden niet alle radiatoren warm? Dan zit het probleem waarschijnlijk in uw binneninstallatie. Neem in dat geval contact op met uw installateur of verhuurder.

De onderkant van mijn radiator blijft koud

Het ontwerp van uw binneninstallatie is bepalend voor de temperaturen waarmee het water uw radiatoren binnenkomt en uitgaat. Vragen hierover stelt u dus het beste aan uw installateur of verhuurder.

Eén radiator wordt niet warm

Draai de radiatorkraan van de betreffende radiator helemaal open. Mocht dit niet helpen, draai dan de kranen van alle andere radiatoren dicht en controleer of de betreffende radiator nu wel warm wordt. Is de
radiator binnen vijf minuten nog niet op temperatuur? Neem dan contact op met uw installateur of verhuurder.

Geen enkele radiator wordt warm

Controleer of alle radiatorkranen openstaan, de afsluiters op de afleverset openstaan en of de kamerthermostaat in de juiste stand staat (aan en hoog genoeg). Worden uw radiatoren nog niet warm? Neem
dan contact op met uw installateur of verhuurder.

Mijn verwarming doet het niet, maar ik heb wel warm water

In dit geval veroorzaakt de afleverset de storing. Bent u eigenaar van uw set? Neem dan contact op met uw installateur of verhuurder. Als Ennatuurlijk eigenaar is van de afleverset, bel dan onze storingsdienst via 085-2734555. Als u niet weet wie de set in eigendom heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Er komt helemaal geen water uit de kraan

Controleer of de hoofdkraan van de waterleiding openstaat. Als dat het geval is en u toch geen stromend water heeft, kunt u terecht bij het waterleidingbedrijf. Geeft slechts één kraan geen stromend water? Neem dan contact op met uw installateur of verhuurder.

Sommige kranen geven alleen koud water

Als enkele kranen alleen koud water geven en uit andere kranen koud én warm water komt, neem dan contact op met uw installateur of verhuurder.

Er komt alleen maar koud water uit alle kranen

Kijk op uw afleverset of alle afsluiters openstaan. Controleer daarna of u wel verwarming heeft, of alle radiatorkranen openstaan en de kamerthermostaat aanstaat. Bent u eigenaar van uw warmtapwaterapparaat? Neem dan contact op met uw installateur of verhuurder. Is het warmtapwaterapparaat van Ennatuurlijk? Dan staat onze storingsdienst voor u klaar via 085-2734555. Als u niet weet wie eigenaar is, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Er komt te weinig warm water uit meerdere kranen

De hoeveelheid warm kraanwater is begrensd in uw afleverset. Krijgt u sinds kort te weinig warm water uit meerdere kranen? Neem dan eerst contact op met uw installateur of verhuurder.

Mijn verwarming doet het wel, maar ik heb geen warm water

Het warmtapwaterapparaat veroorzaakt de storing. Als u eigenaar bent van uw warmtapwaterapparaat, neem dan contact op met uw installateur of verhuurder. Wat moet u doen bij een storing? Is het warmtapwaterapparaat eigendom van Ennatuurlijk? Dan staat onze storingsdienst voor u klaar via 085-2734555. Als u niet weet van wie de set is, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567.

Lekkage

Er is een lekkage aan de afleverset

Draai alle afsluiters van uw afleverset dicht en bel met onze storingsdienst via 085-2734555. Wij kunnen deze lekkage niet detecteren en zijn voor informatie hierover van u afhankelijk.

Ik heb een lekkage aan een radiator, verwarmingsleiding of waterleiding

Lekt een radiator, verwarmingsleiding of waterleiding? Neem contact op met uw installateur of uw verhuurder. Dreigt er waterschade? Sluit dan alle afsluiters van de afleverset. Dan stroomt er geen warm water meer naar uw radiatoren.

Geluidsklachten

Mijn radiatoren en/of leidingen maken geluid

Geluiden in radiatoren en leidingen worden veroorzaakt door een teveel aan lucht in uw verwarmingssysteem. Het ontluchten van uw binneninstallatie kan de oplossing bieden. Dat doet u eenvoudig zelf met een ontluchtingssleuteltje. Plaats dat op het ontluchtingsventiel van de radiator en draai het langzaam een beetje open (naar links) tot u lucht hoort ontsnappen. Draai het weer dicht als er water uit de opening komt. Pas op: het water kan heet zijn. Zo werkt u alle radiatoren af, van beneden naar boven. Als er andere geluiden uit uw radiatoren komen, is het verstandig om contact op te nemen met uw installateur of uw verhuurder.

Er komt een geluid uit mijn meterkast

Controleer of het geluid afkomstig is uit de afleverset. Dit doet u door alle afsluiters dicht te draaien, waardoor er geen water meer door de afleverset stroomt. Stopt het geluid? Dan ligt de geluidsoorzaak in de afleverset. Als u zelf eigenaar bent van de set, neemt u contact op met uw installateur of verhuurder. Is de afleverset eigendom van Ennatuurlijk? Breng dan onze storingsdienst op de hoogte via 085-2734555. Stopt het geluid niet? Dan is het waarschijnlijk niet afkomstig uit de afleverset. Ga dan na waar de geluidsbron zich bevindt.

Ontdekte u aan de hand van de stappen dat de storing in ons systeem zit? Geef het door via ons storingsnummer: 085-2734555.

Zit de storing in uw binnenhuisinstallatie? Dan zijn er drie scenario’s die van toepassing kunnen zijn:

  • Bent u zelf of is uw verhuurder eigenaar van de afleverset? Neem dan contact op met uw eigen installateur of verhuurder.
  • Als Ennatuurlijk eigenaar is van de afleverset, kunt u de storing doorgeven via ons storingsnummer: 085-2734555.
  • Als u niet weet wie de afleverset in eigendom heeft, achterhaalt u dat met een telefoontje naar onze klantenservice via 085-2734567.