Mobiel menu
Home
Tekst

"Mijn hart ligt bij de klanten van Ennatuurlijk.”
 

Hoe kwam je ooit bij Ennatuurlijk terecht?
“Ennatuurlijk was vroeger onderdeel van energiebedrijf Essent en toen werkte ik er al. In die tijd is het warmtebedrijf van Essent ontstaan. De eerste periode stond in het teken van in beeld krijgen wat we allemaal in huis hadden: alles zat nog verspreid over verschillende afdelingen binnen Essent. Dit ging van klant tot aansluitproces en contracten met zakelijke klanten. Toen het warmtebedrijf onder de naam Ennatuurlijk zelfstandig verder ging, besloot ik om met de klanten en mijn werk mee te gaan. Het idee van een kleiner bedrijf, een eigen toko voor alleen warmte, trok me aan. Daar heb ik geen dag spijt van gehad.” 

Waarom blijft Ennatuurlijk voor jou zo aantrekkelijk?
“Het is gewoon een fijn bedrijf en een hele toffe omgeving om te werken. Ik kan hier goed mijn ei kwijt. Ik heb een brede opleiding gevolgd en al mijn kennis en talenten kan ik hier gebruiken. Bij Ennatuurlijk heb ik ook een enorme vrijheid. Ik krijg de ruimte om mijn eigen werk te creëren: als ik een kans zie, kan ik die pakken. Ik ga echt met plezier naar mijn werk. Ik zet me 100% in. Dat kan alleen als je het werk leuk vindt en je het naar je zin hebt, toch?”

Wat vind je het belangrijkst in je werk?
“Mijn hart ligt bij de klanten. In al die jaren heb ik verschillende functies gehad, maar de rode draad is de klant. Ik heb altijd de klantverantwoordelijkheid gevolgd, of die nu bij operations of bij commercie lag. Ik wil het goed doen voor onze klanten. Als er een straat of klantgroep genoemd wordt, ken ik hier vaak de historie van. Niet alleen van de grote klanten, maar ook bijvoorbeeld van bewoners van wijken in Breda en Tilburg. Mijn collega’s noemen me niet voor niets vaak het ‘geheugen’ van Ennatuurlijk op vele klantdossiers.”

Waar ben je het trotst op?
“Ik ben het allertrotst op de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt. Ik ben ooit begonnen op de Mid-office afdeling van het net opgerichte warmtebedrijf van Essent. Daarna heb ik verschillende rollen vervuld, zoals exploitatiemanager en assetmanager van het warmtenet Midden- en West-Brabant. Maar ik heb ook gewerkt als accountmanager en productmanager. 1 januari ben ik gestart in de nieuwe rol van pricing manager. Bij verschillende tariefprocessen was ik al jaren nauw betrokken maar nu ‘ben ik er echt van’. Daar komt mijn kennis van de klant, zowel aan de commerciële als aan de interne/ administratieve kant, goed bij van pas.”

Hoe zie je je toekomst bij Ennatuurlijk?
“Mijn eerste doel is om van pricing binnen Ennatuurlijk een succes maken. Het gaat erom een passende prijs voor onze klant te bepalen en om daarnaast een gezond bedrijf te blijven en onze strategie te kunnen uitvoeren. Met de juiste prijs kunnen we ons stevig in de markt zetten en de verduurzaming van Nederland versnellen.”