Mobiel menu
Home

Aan- of afmelding

Algemeen

Wat is de looptijd van een contract?

In tegenstelling tot gas- en electriciteitscontracten heb je bij warmte geen keuze tussen een vast of variabel contract. Je hebt een contract zolang je woont in een huis dat aangesloten is op een van onze warmtenetten.  Jaarlijks wijzigen de tarieven per 1 januari op basis van de Warmtewet.  Als je de beschikking hebt over een aansluiting van Ennatuurlijk, dan ben je dus ‘automatisch’ klant. Wanneer je dat opzegt, omdat je gaat verhuizen bijvoorbeeld, dan beëindigen we je contract want warmte is woninggebonden. 

 

Aanmelden

Ik heb warmte van Ennatuurlijk in mijn nieuwe woning. Hoe meld ik mij aan?

Je meld je snel en eenvoudig aan via ons online klantenportal Mijn Warmte. Onderaan de inlogpagina staat: 'De eerste keer hier'. Daaronder kan je klikken op 'Nieuwe klant'. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice zodat we je kunnen helpen. 

 

Hoe kan ik me aanmelden als nieuwe klant?

Leuk dat je klant wordt bij Ennatuurlijk. Als nieuwe klant kan jij je aanmelden via jouw persoonlijke account op Mijn Warmte.
Lees verder

Afmelden

Wanneer ontvang ik mijn eindafrekening?

Als je gaat verhuizen ontvangen wij graag de benodigde gegevens om jouw afmelding te verwerken. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte of via onze klantenservice. Zodra wij de juiste gegevens hebben om jouw afmelding te verwerken en de nieuwe bewoner/eigenaar aan te melden, verwerken wij dit in onze administratie. Vervolgens maken we voor jou een eindafrekening op, die we toesturen via het door jouw gewenste kanaal (per e-mail of op jouw nieuwe correspondentieadres). 

Mijn woning staat leeg. Kan ik het adres afmelden?

Zolang de woning in jouw bezit is, ben je verantwoordelijk voor de warmte. Als de woning leegstaat, bijvoorbeeld in afwachting van de verkoop, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567 om jouw voorschot aan te passen naar een zogenaamd leegstandstarief.

 

Waarom moet ik nog een voorschot betalen terwijl ik me al heb afgemeld?

Zodra je contract eindigt ontvang je een eindafrekening. Soms kan het door drukte even duren voordat we je opzegging verwerkt hebben. Dat kan betekenen dat je in de tussenliggende periode nog een voorschotnota ontvangt. Dit voorschot verrekenen we met je eindafrekening of crediteren we als er niks te verrekenen valt. Je betaalt dus nooit te veel. 

Wat is het afsluitbeleid van Ennatuurlijk?

Je bent aangesloten op een warmtenet. In tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, kun je niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Op de pagina downloads vind je het document met daarin de overige voorwaarden en de procedure voor het afsluiten.

Opzeggen

Kan ik worden afgesloten van het warmtenet?

Je bent aangesloten op een warmtenet. In tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, kun je niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Lees hier meer over de mogelijkheden voor afsluiten van het warmtenet.

Op de pagina downloads vind je het document met daarin de overige voorwaarden en de procedure voor het afsluiten.

Wat zijn de afsluitkosten?

Als je bent aangesloten op een warmtenet kan je, in tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting bedragen € 432,14 (prijspeil 2024) en worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Lees hier meer over de mogelijkheden voor afsluiten van het warmtenet.

Op de pagina downloads vind je het document met daarin de overige voorwaarden en de procedure voor het afsluiten.

Redenen om aangesloten te blijven

Benieuwd wat de voordelen van een warmtenet zijn? Bekijk ze hier

Benieuwd wat de voordelen tov een warmtepomp zijn? Bekijk ze hier

Hoe kan ik opzeggen?

Ga je verhuizen? Aan- of afmelden bij Ennatuurlijk kan via jouw persoonlijke account op Mijn Warmte. Hier kun je snel en eenvoudig online jouw verhuizing doorgeven. 

Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Omdat je bent aangesloten op een warmtenet kan je in tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wel is het mogelijk om je woning af te laten sluiten van het warmtenet. Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Lees hier meer over de mogelijkheden voor afsluiten van het warmtenet.

Op de pagina downloads vind je het document met daarin de overige voorwaarden en de procedure voor het afsluiten.

Overige vragen

Ik ga mijn woning verhuren of heb hem verkocht. Wat moet ik aan Ennatuurlijk doorgeven?

Wij ontvangen graag een afmelding van jou en een aanmelding van jouw huurder of koper. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte. Als wij van beide partijen de gegevens ontvangen hebben, maken wij voor jou een eindafrekening op.

 

Verhuizen

Zijn er kosten verbonden aan het doorgeven van een verhuizing?

Nee, als je gaat verhuizen ontvangen we graag de juiste gegevens om jouw afmelding als klant van Ennatuurlijk te verwerken. Hier zijn geen kosten aan verbonden.  

 

Ik verhuis naar een adres zonder warmte. Wat moet ik doen?

Geef jouw afmelding door via ons online klantenportal Mijn Warmte. Zodra wij de eindafrekening opgemaakt hebben sturen we je die toe.

 

Wat gebeurt er als ik mijn oude woning tijdelijk aanhoud, bijvoorbeeld in verband met een verbouwing?

Als je in jouw oude woning warmte gebruikt van Ennatuurlijk, blijf je bij ons aangemeld tot het moment van sleuteloverdracht. Heeft jouw nieuwe woning ook warmte van Ennatuurlijk? Dan moet je dit pand ook bij ons aanmelden vanaf het moment dat je er verantwoordelijk voor bent. Je kunt jouw verhuizing makkelijk via Mijn Warmte aan ons doorgeven of neem contact op met onze klantenservice op 085-2734567.

 

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dat kan heel eenvoudig via Verhuizing doorgeven op ons online klantenportal Mijn Warmte. In slechts enkele stappen geef je jouw verhuizing aan ons door. 

 

Tekst

Het antwoord niet gevonden? Wij helpen je graag. Onze klantenservice staat op werkdagen van 8.30 - 17.00 uur voor je klaar.

Eerste kolom
Stel makkelijk een vraag via Whatsapp

06-11461151

Tweede kolom
Telefoon

085-2734567

Derde kolom
Vierde kolom
Meld een storing

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar via: 085-2734555

Storing

Bekijk hier of er een storing is.