Aan- of afmelding

Heb je een vraag?

Vind snel het antwoord!

Aan- of afmelding

Afmelden

Wanneer ontvang ik mijn afrekening?

Wij ontvangen graag een afmelding van jou én een aanmelding van de nieuwe huurder of koper. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte. Als wij van beide partijen de gegevens ontvangen hebben, maken wij voor jou een eindafrekening op.

Wanneer ontvang ik mijn eindafrekening?

Wij ontvangen graag een afmelding van je en een aanmelding van jouw huurder of koper. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte. Als wij van beide partijen de gegevens ontvangen hebben, maken wij voor jou een eindafrekening op.

Mijn woning staat leeg. Kan ik het adres afmelden?

Zolang de woning in jouw bezit is, ben je verantwoordelijk voor de warmte. Als de woning leegstaat, bijvoorbeeld door verkoop, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 085-2734567 om jouw voorschot aan te passen.

 

Wat is het afsluitbeleid van Ennatuurlijk?

Je bent aangesloten op een warmtenet. In tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, kun je niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Hier vind je de overige voorwaarden en procedure voor het afsluiten.

Opzeggen

Kan ik worden afgesloten van het warmtenet?

Je bent aangesloten op een warmtenet. In tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, kun je niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Hier vind je de overige voorwaarden en procedure voor het afsluiten.

Hoe kan ik opzeggen?

Ga je verhuizen? Aan- of afmelden bij Ennatuurlijk kan via jouw persoonlijke account op Mijn Warmte. Hier kun je snel en eenvoudig online jouw verhuizing doorgeven. 

Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Omdat je bent aangesloten op een warmtenet kan je in tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wel is het mogelijk om je woning af te laten sluiten van het warmtenet. Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Hier vind je de overige voorwaarden en procedure voor het afsluiten.

Overige vragen

Ik ga mijn woning verhuren of heb hem verkocht. Wat moet ik aan Ennatuurlijk doorgeven?

Wij ontvangen graag een afmelding van jou en een aanmelding van jouw huurder of koper. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte. Als wij van beide partijen de gegevens ontvangen hebben, maken wij voor jou een eindafrekening op.

 

Aanmelden

Ik heb warmte van Ennatuurlijk in mijn nieuwe woning. Hoe meld ik mij aan?

Je meld je snel en eenvoudig aan via ons online klantenportal Mijn Warmte. Onderaan de inlogpagina staat: 'De eerste keer hier'. Daaronder kan je klikken op 'Nieuwe klant'. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice zodat we je kunnen helpen. 

 

Hoe kan ik me aanmelden als nieuwe klant?

Leuk dat je klant wordt bij Ennatuurlijk. Als nieuwe klant kan jij je aanmelden via jouw persoonlijke account op Mijn Warmte.
Lees verder

Hoe kan ik me aanmelden?

Leuk dat je klant wordt bij Ennatuurlijk. Als nieuwe klant kan jij je aanmelden via jouw persoonlijke account op Mijn Warmte.
Lees verder

Verhuizen

Wanneer ontvang ik mijn eindafekening?

Wij ontvangen graag een afmelding van jou en een aanmelding van jouw huurder of koper. Dit kan doorgegeven worden via ons online klantenportal Mijn Warmte. Als wij van beide partijen de gegevens ontvangen hebben, maken wij voor jou een eindafrekening op.

Zijn er kosten verbonden aan het doorgeven van een verhuizing?

Nee, het aanpassen van jouw gegevens is gratis. 

 

Ik verhuis naar een adres zonder warmte. Wat moet ik doen?

Geef jouw afmelding door via ons online klantenportal Mijn Warmte. Zodra wij de eindafrekening opgemaakt hebben, verrekenen we ook eventueel te veel betaalde voorschotten.

 

Wat gebeurt er als ik mijn oude woning tijdelijk aanhoud, bijvoorbeeld in verband met een verbouwing?

Als je in jouw oude woning warmte gebruikt van Ennatuurlijk, blijf je bij ons aangemeld tot het moment van sleuteloverdracht. Heeft jouw nieuwe woning ook warmte van Ennatuurlijk? Dan moet je dit pand ook bij ons aanmelden vanaf het moment dat je er verantwoordelijk voor bent. Je kunt jouw verhuizing makkelijk via Mijn Warmte aan ons doorgeven of neem contact op met onze klantenservice op 085-2734567.

 

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dat kan heel eenvoudig via Verhuizing doorgeven op ons online klantenportal Mijn Warmte. In slechts enkele stappen geef je jouw verhuizing aan ons door. 

 

Wat zijn de afsluitkosten?

Als je bent aangesloten op een warmtenet kan je, in tegenstelling tot wie een aansluiting heeft op een gas- of elektriciteitsnet, niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Wil je geen warmte meer van ons afnemen? Uitsluitend met goedkeuring van de woningeigenaar kunnen wij dan aan de slag met jouw opzegging. Hiervoor hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen. Ben je niet zelf de eigenaar van de woning, dan moet je eerst contact opnemen met de woningeigenaar. De kosten voor afsluiting worden bij jou in rekening gebracht. Pas na de betaling kunnen wij overgaan tot het afsluiten en mogelijk verwijderen van de warmte-aansluiting (en overige apparatuur). In alle andere gevallen blijf je aangesloten op het warmtenet.

Hier vind je de overige voorwaarden en procedure voor het afsluiten.