Hoe werkt digitaal factureren?

Sinds kort bieden we u als klant de mogelijkheid om uw facturen digitaal te ontvangen en te betalen. Kiest u voor een digitale facturatie dan verzenden wij uw facturen – zoals voorschotfacturen en/of jaarafrekeningen – per e-mail. In deze e-mail zit een betaallink waarmee u eenvoudig via iDEAL kunt betalen. Ook worden uw facturen op ons online klantenportal Mijn Warmte bewaard. Zo kunt u factuur gemakkelijk raadplegen en printen zo vaak u wilt.

Waarom gaat Ennatuurlijk over op digitale facturatie?

Duurzaamheid is een onderwerp waar Ennatuurlijk veel aandacht aan besteedt. Daarom versturen we onze facturen graag zoveel mogelijk digitaal. Door uw factuur per e-mail in plaats van per post te versturen, kunnen samen het papierverbruik verminderen en zo het milieu ontzien. We merken dat steeds meer klanten de voorkeur hebben om hun factuur digitaal te ontvangen. We zijn blij dat we op deze manier kunnen voldoen aan de wens van onze klanten.

Verandert mijn betaalwijze door de overstap naar digitaal factureren?

Nee, door de overstap naar digitaal factureren zullen wij uw betaalwijze (automatische incasso/overschrijving) niet veranderen. Wij wijzigen enkel de wijze waarop u uw factuur ontvangt.

  • Betaalt u via een automatische incasso, dan blijft dit onveranderd.
  • Betaalt u via een handmatige overschrijving, dan ontvangt u uw factuur per e-mail. In deze e-mail zit een betaallink waarmee u via iDEAL kunt betalen.

Wilt u graag de wijze van betalen wijzigen?
Dat kan heel eenvoudig via Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte

Heeft u liever dat wij het voor u doen?
Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@ennatuurlijk.nl, bel ons via 085-2734567 of stuur ons een WhatsApp bericht via 06-11 46 11 51.

Ik wil mijn facturen via een ander kanaal ontvangen (communicatievoorkeur)

U kunt uw facturen per e-mail of per post ontvangen. Wilt u het kanaal waarmee u facturen ontvangt wijzigen? Dan kunt u dat eenvoudig doen via ons klantenportaal Mijn Warmte:

  1. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens Wijzigen
  4. Pas uw communicatievoorkeur aan naar ‘post’ of ‘e-mail’
  5. Klik op opslaan.

Heeft u liever dat wij het voor u doen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@ennatuurlijk.nl, bel ons via 085-2734567 of stuur ons een WhatsApp bericht via 06-11 46 11 51.

Ik wil mijn facturen graag op een ander e-mailadres ontvangen. Hoe pas ik dit aan?

Mocht u graag uw facturen op een ander e-mailadres willen ontvangen, dan kunt dit op twee manieren aan ons doorgeven.

  • Wijzig uw e-mailadres op het klantenportal Mijn Warmte:
  1. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens Wijzigen
  4. Pas uw e-mailadres aan
  5. Klik op opslaan.

Heeft u liever dat wij het voor u doen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@ennatuurlijk.nl, bel ons via 085-2734567 of stuur ons een WhatsApp bericht via 06-11 46 11 51.

Wanneer gaat de wijziging van mijn communicatievoorkeur in?

Zodra u uw communicatievoorkeur heeft aangepast, wordt deze doorgevoerd in onze administratie. Past u voor het einde van de maand uw communicatievoorkeur aan, dan krijgt u in de daaropvolgende maand de factuur via het door u gekozen kanaal. 

Hoe kan ik zien dat de factuur echt afkomstig is van Ennatuurlijk?

Mocht u twijfels hebben of de factuur die u per e-mail heeft ontvangen echt van ons afkomstig is, dan zijn er meerdere manieren om te controleren of de factuur daadwerkelijk door ons is gestuurd:

  • De afzender van de e-mail is klantenservice@ennatuurlijk.nl.
  • In de onderwerp-regel van de e-mail staat uw klantnummer en het factuurnummer vermeld.
  • Op onze online klantenportal Mijn Warmte hebben wij uw facturen bewaard. Bij twijfel kunt u ze controleren of de factuur ook zichtbaar is in uw eigen Mijn Warmte omgeving.

Let op! Het kan soms een dag duren voordat de factuur zichtbaar is op Mijn Warmte

Tot wanneer is de iDEAL-betaallink geldig?

De betaallink in de e-mail heeft een geldigheid tot en met de vervaldatum van uw factuur.
U vindt de vervaldatum op de betreffende factuur. Dit is de datum waarop de factuur aan Ennatuurlijk dient te zijn voldaan. 

Ik wil betalen maar de iDEAL-betaallink is niet meer geldig. Wat nu?

Geen probleem, er zijn meerdere manieren waarop u alsnog de factuur aan ons kunt betalen:

  • Op ons online klantenportal Mijn Warmte kunt u al uw facturen digitaal inzien. Hier ziet u ook de facturen die nog niet betaald zijn. Deze kunt u hier eenvoudig en veilig betalen.
  • U kunt uw factuur natuurlijk ook middels een handmatige overboeking aan ons betalen. Vermeld bij de overboeking alstublieft het betalingskenmerk of het factuurnummer voor een snelle afhandeling van uw betaling.
  • Wilt u af van het steeds handmatig betalen dan kunt u ook overstappen op automatische incasso. U kunt uw betaalwijze zelf aanpassen onder het menu Mijn gegevens via ons online klantenportal Mijn Warmte. Heeft u liever dat wij het voor u doen, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via klantenservice@ennatuurlijk.nl, bel ons via 085-2734567 of stuur ons een WhatsApp bericht via 06-11 46 11 51
Ik ontvang geen e-mail van Ennatuurlijk, wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk komt de e-mail in uw spam/ongewenste mail terecht omdat het e-mailadres niet wordt herkend. Controleer regelmatig uw ongewenste mail en voeg het e-mailadres van Ennatuurlijk toe als vertrouwde afzender. Een andere optie is dat uw mailbox vol is. Mochten wij de e-mail  meerdere malen niet bij u kunnen bezorgen, dan krijgt u de factuur alsnog per post toegestuurd.