Mijn Warmte

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?

Er kan alleen een meterstand ingevoerd worden als er nog geen meterstand bekend is van maximaal 15 dagen of jonger. Wij verzoeken je één keer in de 2 maanden jouw meterstand door te geven. Zo kunnen wij op basis van uw daadwerkelijk verbruik een nauwkeurig voorschotadvies geven.  Hiermee voorkom je verassingen op jouw jaarafrekening.

Kan ik mijn tarieven ook online bekijken?

Ja, dat kan. Op onze pagina tarieven zie je in een oogopslag welke tarieven we in rekening brengen. Wil je meer inzicht in de tarieven die specifiek op jouw van toepassing zijn? Neem dan een kijkje op jouw persoonlijk account op ons online klantenportal Mijn Warmte

Waarom kan ik mijn factuur niet downloaden via Mijn Warmte?

Je kunt jouw facturen downloaden via de webbrowsers Chrome en Safari. Als je gebruik maakt van Internet Explorer of Microsoft Edge kan dit helaas niet. Probeer het daarom via Chrome of Safari. Lukt het alsnog niet? Dan horen wij graag van je.

Probeer je in te loggen op een tablet of iPhone en kun je het wachtwoord niet invullen?

Vul eerst jouw e-mailadres in bij de gebruikersnaam. Navigeer hierna met het pijltje helemaal bovenaan het digitale toetsenbord van jouw tablet of iPhone naar het vakje wachtwoord (zie afbeelding). Nu kun je jouw wachtwoord invoeren.

Kun je niet op de link klikken in de e-mail die je ontvangt via Mijn Warmte?

Kopieer de link, plak deze in een nieuw tabblad van jouw browser (bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Internet Explorer) en druk op enter. Nu zou de juiste webpagina wel geopend moeten worden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn Warmte?

Klik op 'gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. Op deze manier kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wil je inloggen op Mijn Warmte en wordt er aangegeven dat jouw e-mailadres onbekend is?

Kies dan voor optie ‘Eerste keer? Registreer hier’. Je ontvangt dan een e-mail met een activatielink. Hierna kun je jouw wachtwoord instellen en inloggen via het startscherm.

Probeer je in te loggen op Mijn Warmte met jouw klantnummer als gebruikersnaam?

In de vernieuwde omgeving van Mijn Warmte dien je in te loggen met je e-mailadres.

Ik ben nog geen klant en maar wil mij wel graag aanmelden op Mijn Warmte

Ga naar www.mijnwarmte.nl en kies dan op de inlogpagina voor de optie ‘nieuwe klant van Ennatuurlijk’.

Moet ik het advies van Mijn verbruik opvolgen?

Nee, je hoeft het advies niet op te volgen, maar het is wel verstandig om te doen. Zo voorkom je verrassingen op de jaarafrekening. Als je jouw voorschot aanpast, gaat dat in vanaf de eerstvolgende maand. 

 

Waarom is Mijn verbruik handig?

Met Mijn verbruik op Mijn Warmte krijg je inzicht in jouw warmteverbruik. Als het werkelijke verbruik hoger is dan het verwachte verbruik (waarop uw voorschot is gebaseerd), adviseren wij je om je voorschot te verhogen. Zo voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening.

 

Kan ik een overzicht van mijn betaalde voorschotten inzien?

Ja. Log in op ons online klantenportal Mijn Warmte en kies voor de tegel Mijn facturen.

Volgens mij klopt de grafiek met mijn verbruik niet. Kan dat?

Dat kan inderdaad voorkomen als wij een tijdje geen meterstanden van je ontvingen. Wij berekenen het verbruik in de maanden na de laatste daadwerkelijke meterstand op basis van het historisch verbruik en de buitentemperatuur. Dat zijn natuurlijk aannames. Hoe vaker u uw meterstand doorgeeft, hoe realistischer en nauwkeuriger de grafiek is. 

 

Mijn meterstand is niet geaccepteerd. Wat moet ik nu doen?

Als jouw meterstand niet geaccepteerd wordt in Mijn verbruik op Mijn Warmte ontvangen wij daar automatisch een melding van. Wij controleren de doorgegeven meterstand handmatig en voegen deze alsnog toe. Als we nog vragen hebben, nemen wij contact met je op.

 

Hoe vaak kan ik mijn meterstand doorgeven?

Je kunt maximaal om de 15 dagen een meterstand invoeren bij Mijn verbruik op Mijn Warmte. Ons advies is om een keer in de twee maanden jouw meterstand in te voeren. Zo voorkomen we samen verrassingen op jouw jaarafrekening.

 

Hoe pas ik mijn rekeningnummer of betaalwijze aan?

Wil je graag een wijziging doorgeven in het rekeningnummer of de wijze van betalen? Dat doe je eenvoudig via Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte

 

Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?

Neem eens een kijkje bij Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte. Daar wijzig je snel en gemakkelijk gegevens zoals jouw telefoonnummer en e-mailadres.

 

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Dat kan heel eenvoudig via Verhuizing doorgeven op ons online klantenportal Mijn Warmte. In slechts enkele stappen geef je jouw verhuizing aan ons door. 

 

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Bij Mijn facturen op ons online klantenportal  Mijn Warmte vind je een duidelijk overzicht van jouw facturen en betalingen. Je ziet welke facturen in rekening zijn gebracht en welke wel of nog niet voldaan zijn.

 

Hoe pas ik mijn maandelijks voorschot aan?

*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt je graag!

Via Mijn voorschot op ons online klantenportal Mijn Warmte kun je jouw voorschot controleren. Je kunt ervoor kiezen om dit te doen op basis van de huidige meterstand of dat je een nieuwe meterstand wilt invoeren. We geven je altijd een nieuw voorschotadvies zoals wij hem op dat moment voor je berekend hebben. Je kunt vervolgens het gewenste voorschotbedrag invoeren. Dit voorschot kan maximaal 10 procent lager liggen dan ons berekende voorschot. Wel kun je het voorschot tot 100% verhogen. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om het huidige voorschot te behouden.   

Denk je dat het voorschot niet past bij jouw verbruik? Dan bespreken we dat graag. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via 085-2734567.

 

Waarom moet ik zelf mijn meterstanden doorgeven?

Ennatuurlijk neemt je meterstand op vaste momenten op. Als je zelf jouw meterstand regelmatig doorgeeft via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte krijg je een scherper inzicht in je verbruik. Ook kunnen wij jouw toekomstige voorschot dan nog nauwkeuriger berekenen. 

 

Hoe geef ik mijn meterstand door?

Je kunt jouw meterstanden doorgeven via Mijn verbruik in Mijn Warmte. Daarvoor heb je een account nodig. 

 

Hoe krijg ik inzicht in mijn voorschot?

Benieuwd of jouw voorschot toereikend is? Of juist te hoog? Via Mijn verbruik op ons online klantenportal Mijn Warmte geef je – het liefst op regelmatige basis – jouw huidige meterstand door en ontvang je een bijpassend voorschotadvies. Zo houd je het hele jaar door inzicht in jouw verbruik en pas je, als je dat wilt, je voorschot daarop aan. Op die manier voorkom je verrassingen op de jaarafrekening.

 

 

Waarom ontvang ik geen e-mail nadat ik me heb geregistreerd op Mijn Warmte?

Nadat je een account hebt aangemaakt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Ontvang je geen e-mail? Dat kan de volgende oorzaken hebben: 

  • Jouw spamfilter houdt onze bevestigingsmail tegen. Controleer je spambox en gebruik de gegevens in de bevestigingse-mail om de registratie te voltooien. Voeg vervolgens ons e-mailadres toe aan je contacten.
  • Je gaf een ander e-mailadres in of maakte een typefoutje. Hierdoor is de bevestigingsmail met jouw wachtwoord niet naar jouw e-mailadres gestuurd. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om na te gaan wat er misging. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur via 085-2734567

 

Waarom kan ik de website www.mijnwarmte.nl niet openen?

Grote kans dat je nog werkt met een verouderde browser, zoals Windows 95 met Internet Explorer 5. Update je browser eerst, zodat je daarna de website wel kunt bezoeken.

 

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn Warmte?

Als het niet lukt om in te loggen op jouw account op Mijn Warmte kan dat twee oorzaken hebben:

  • Je hebt nog nooit een account aangemaakt.
  • Je bent je wachtwoord vergeten. 

Lukt het via een Ipad of Iphone niet de balk van het wachtwoord aan te klikken? Druk dan op het pijltje naar onder of naar rechts zoals op de afbeelding.

Lukt het na het doorlopen van een van deze stappen nog steeds niet om in te loggen op jouw account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 085-2734567.

 

Wat kan ik allemaal doen op Mijn Warmte?

*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt je graag!

Wie een account aanmaakt in ons online klantenportal Mijn Warmte, kan online diverse zaken inzien, aanpassen en doorgeven. Via jouw account op Mijn Warmte kun je de meterstand doorgeven, je betaalwijze veranderen en je persoonsgegevens veranderen. De opties zijn niet voor iedereen hetzelfde. Als je gebruikmaakt van warmtekostenverdeling is het doorgeven van de meterstand bijvoorbeeld niet aan de orde. 

 

Wat is Mijn Warmte?

Mijn Warmte is het online klantenportal van Ennatuurlijk. Je kunt er terecht voor jouw persoonlijke gegevens bij Ennatuurlijk, zoals een overzicht van de producten die je afneemt, de tarieven daarvan en de persoonsgegevens die je doorgaf. Ook kun je je voorschot bekijken en aanpassen, meterstanden doorgeven en facturen inzien.

*Niet alle functionaliteiten zijn al beschikbaar in Mijn Warmte. Onze klantenservice helpt je graag!