Mijn Warmte

Algemeen

Wanneer gaat de wijziging van mijn communicatievoorkeur in?

Zodra je jouw communicatievoorkeur hebt aangepast, wordt deze doorgevoerd in onze administratie. Pas je voor het einde van de maand jouw communicatievoorkeur aan, dan krijg je in de daaropvolgende maand de correspondentie via het door jou gekozen kanaal. 

Waarom kan ik mijn factuur niet downloaden via Mijn Warmte?

Je kunt jouw facturen downloaden via de webbrowsers Chrome en Safari. Als je gebruik maakt van Internet Explorer of Microsoft Edge kan dit helaas niet. Probeer het daarom via Chrome of Safari. Lukt het alsnog niet? Dan horen wij graag van je.

Ik kan niet op de link klikken in een e-mail van Mijn Warmte?

Kopieer de link, plak deze in een nieuw tabblad van jouw browser (bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Internet Explorer) en druk op enter. Nu zou de juiste webpagina wel geopend moeten worden.

Ik ben nog geen klant maar wil mij wel graag aanmelden op Mijn Warmte

Als je binnenkort klant wordt bij Ennatuurlijk kan je alvast een account aanmaken op Mijn Warmte. Ga naar Mijn Warmte en kies dan op de inlogpagina onder de kop: 'Eerste keer hier' voor de optie ‘nieuwe klant’.

Waarom is Mijn verbruik handig?

Met Mijn verbruik op Mijn Warmte krijg je inzicht in jouw warmteverbruik. Als het werkelijke verbruik hoger is dan het verwachte verbruik (waarop jouw voorschot is gebaseerd), adviseren wij je om je voorschot te verhogen. Zo voorkom je verrassingen op jouw jaarafrekening. We geven je hier vijf redenen om regelmatig je voorschot te checken. 

 

Wat is Mijn Warmte?

Via het online klantenportal Mijn Warmte kun je snel en eenvoudig je gegevens inzien en/of wijzigen. Denk hierbij aan:

  • je financiële gegevens aanpassen (rekeningnummer, betaalwijze, voorschot);  
  • je persoonsgegevens inzien of wijzigen;  
  • een verhuizing doorgeven;  
  • facturen inzien en direct betalen via iDEAL;  
  • je meterstand doorgeven;  
  • je tarief opvragen;  
  • je voorschot vergelijken met je verbruik bij Mijn Verbruik. Zo kun je een bijbetaling op je jaarafrekening zo veel mogelijk voorkomen.
     

Heb je nog geen account? Meld je dan aan op Mijn Warmte. 

Hoe kan ik een account aanmaken voor Mijn Warmte?

We leggen dit uit in het stappenplan. Ben je al vaker op Mijn Warmte geweest, log dan in met je e-mailadres en wachtwoord. Is het je eerste keer, klik dan op de oranje knop ‘Bestaande klant’ (dus niet: ‘Nieuwe klant’). Er komt een nieuw scherm waar je je e-mailadres invult, druk vervolgens op ‘Check’. Is het e-mailadres al bij ons bekend, dan ontvang je een link om een wachtwoord aan te maken. Is het e-mailadres niet bekend dan kun je niet zelf een Mijn Warmte account aanmaken. Bel in dat geval met onze klantenservice om je e-mailadres door te geven via 085-27 34 567, zodat we een account voor je kunnen aanmaken.  

Bekijk het stappenplan

Moet ik het advies van Mijn verbruik opvolgen?

Nee, je hoeft het advies niet op te volgen, maar het is wel verstandig om te doen. Zo voorkom je verrassingen op de jaarafrekening. Als je jouw voorschot aanpast, gaat dat in vanaf de eerstvolgende maand. 

 

Wat kan ik allemaal doen op Mijn Warmte?

Als je een account aanmaakt in ons online klantenportal Mijn Warmte, dan kun je online diverse zaken inzien, aanpassen en doorgeven. Via jouw account op Mijn Warmte kun je onder andere de meterstand doorgeven, je betaalwijze veranderen en je persoonsgegevens veranderen. De opties zijn niet voor iedereen hetzelfde. Als je gebruikmaakt van warmtekostenverdeling (WKV) is het doorgeven van de meterstand bijvoorbeeld niet mogelijk en ook niet nodig. Wij lezen deze meterstanden voor je uit.

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn Warmte?

Als het niet lukt om in te loggen op jouw account op Mijn Warmte kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Je hebt nog nooit een account aangemaakt.
  • Je bent je wachtwoord vergeten. 
  • Je e-mailadres is niet bekend bij Ennatuurlijk.

Ben je een bestaande klant van Ennatuurlijk, maar heb je nog niet eerder gebruik gemaakt van Mijn Warmte? Maak dan een account aan als 'Bestaande klant'. Dit kan alleen als jouw e-mailadres al bekend is bij Ennatuurlijk. Is deze nog niet bekend? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Lukt het niet om een nieuw wachtwoord aan te maken? Sluit dan alle pagina’s van Ennatuurlijk in jouw internetbrowser en probeer een wachtwoord in te voeren dat je nog niet eerder hebt gebruikt.

Lukt het via een Ipad of Iphone niet de balk van het wachtwoord aan te klikken? Druk dan op het pijltje naar onder of naar rechts zoals op de afbeelding.

Lukt het na het doorlopen van een van deze stappen nog steeds niet om in te loggen op jouw account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 085-2734567.

 

Ik ontvang geen e-mail van Ennatuurlijk, wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk komt de e-mail in jouw spam/ongewenste mail terecht omdat het e-mailadres niet wordt herkend. Controleer regelmatig jouw ongewenste mail en voeg het e-mailadres van Ennatuurlijk toe als vertrouwde afzender. Een andere optie is dat jouw mailbox vol is. Mochten wij de e-mail  meerdere malen niet bij je kunnen bezorgen, dan krijg je deze alsnog per post toegestuurd.

Waarom kan ik de website www.mijnwarmte.nl niet openen?

Grote kans dat je nog werkt met een verouderde browser, zoals Windows 95 met Internet Explorer 5. Update je browser eerst, zodat je daarna de website wel kunt bezoeken.

 

Mijn meterstand is niet geaccepteerd. Wat moet ik nu doen?

Als jouw meterstand niet geaccepteerd wordt in Mijn verbruik op Mijn Warmte ontvangen wij daar automatisch een melding van. Wij controleren de doorgegeven meterstand handmatig en voegen deze alsnog toe. Als we nog vragen hebben, nemen wij contact met je op.

 

Ik wil inloggen op Mijn Warmte maar mijn e-mailadres is onbekend?

Mogelijk heb je nog niet eerder een account aangemaakt op Mijn Warmte. Kies dan onder ‘Eerste keer' voor de optie 'Bestaande klant'. Je ontvangt dan een e-mail met een activatielink. Hierna kun je jouw wachtwoord instellen en inloggen via het startscherm.

Is je e-mailadres helemaal nog niet bekend bij Ennatuurlijk? Dan kun je (nog) geen account aanmaken. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice zodat we je kunnen helpen. Zodra we jouw e-mailadres opslaan in onze administratie kun je alsnog gebruik maken van Mijn Warmte.

Volgens mij klopt de grafiek met mijn verbruik niet. Kan dat?

Dat kan voorkomen als wij een tijdje geen meterstanden konden opnemen of van je ontvingen. Wij berekenen het verbruik in de maanden na de laatste daadwerkelijke meterstand op basis van het historisch verbruik en de buitentemperatuur. Dat zijn natuurlijk aannames. Hoe vaker wij je meterstand opnemen of jij jouw meterstand doorgeeft, hoe realistischer en nauwkeuriger de grafiek is. 

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn Warmte?

Klik op 'gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'. Op deze manier kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik kan op mijn tablet of iPhone niet mijn wachtwoord invullen?

Vul eerst jouw e-mailadres in bij de gebruikersnaam. Navigeer hierna met het pijltje helemaal bovenaan het digitale toetsenbord van jouw tablet of iPhone naar het vakje wachtwoord (zie afbeelding). Nu kun je jouw wachtwoord invoeren.

Waarom ontvang ik geen e-mail nadat ik me heb geregistreerd op Mijn Warmte?

Nadat je een account hebt aangemaakt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Ontvang je geen e-mail? Dat kan de volgende oorzaken hebben: 

  • Jouw spamfilter houdt onze bevestigingsmail tegen. Controleer je spambox en gebruik de gegevens in de bevestigingse-mail om de registratie te voltooien. Voeg vervolgens ons e-mailadres toe aan je contacten.
  • Je gaf een ander e-mailadres in of maakte een typefoutje. Hierdoor is de bevestigingsmail met jouw wachtwoord niet naar jouw e-mailadres gestuurd. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice om na te gaan wat er misging. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur via 085-2734567