Mobiel menu
Home

Overige vragen

Algemeen

Waarom levert Ennatuurlijk geen stroom?

We zijn gespecialiseerd in het leveren van warmte voor verwarming en warm water. Hier zijn onze infrastructuur en technologieën op gericht. De technologieën die we daarvoor gebruiken verschillen van die voor elektriciteitsproductie. Er zijn voldoende andere aanbieders binnen de energiebranche die zich wel richten op het leveren van elektriciteit. 

Wat zijn alternatieven voor een warmtenet?

Een warmtenet is een efficiënte manier om warmte te leveren maar er zijn alternatieven. Denk aan een warmtepomp, zonneboiler, airco, elektrische verwarming of een combinatie daarvan.  Niet elk alternatief is voor iedere situatie en woning geschikt. Zo moet voor een warmtepomp bijvoorbeeld je huis goed geïsoleerd zijn en is een zonneboiler vooral geschikt ter ondersteuning van een ander verwarmingssysteem. 

Wat is stadsverwarming

Stadsverwarming, ook wel een warmtenet genoemd, is een netwerk van leidingen onder de grond, waardoor warm water stroomt. Dat warme water wordt gebruikt om huizen en gebouwen te verwarmen. Daardoor hoeft er niet meer in ieder huis een cv-ketel op aardgas te hangen.

Lees verder

Wat is een warmtenet?

Een warmtenet is een netwerk van leidingen onder de grond, waardoor warm water stroomt. Dat warme water wordt gebruikt om huizen en gebouwen te verwarmen. Daardoor hoeft er niet meer in ieder huis een cv-ketel op aardgas te hangen. In Nederland zijn zo'n 400.000 woningen aangesloten op een warmtenet. 

Lees verder

Afleverset

Waarom zit er een warmhoudfunctie op mijn afleverset?

De warmhoudfunctie is er om je comfort te verbeteren door direct warm water beschikbaar te maken. Daarnaast helpt het bij het voorkomen van legionella, een bacterie die kan groeien in stilstaand water bij lagere temperaturen. Door het water constant warm te houden, wordt dit risico geminimaliseerd.

Kan ik de warmhoudfunctie op mijn afleverset uitschakelen?

Nee, bij een aansluiting op het warmtenet is het niet mogelijk om de warmhoudfunctie uit te schakelen. Dit komt omdat het systeem is ontworpen om optimaal efficiënt en duurzaam te werken. Door het water op temperatuur te houden, voorkomt het systeem onnodig verlies van warmte en energie. Dit is uiteindelijk beter voor zowel je verbruik als het milieu.

Greenchoice

Krijg ik de korting ook als ik al klant ben bij Greenchoice en Ennatuurlijk?

Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties. Ben je al klant bij Greenchoice? Dan zoekt Greenchoice uit of je met deze actie voordeliger uit bent. Ze zullen de meest gunstige aanbieding (of tarieven) aan je voorleggen.
Stuur een e-mail naar vragen@greenchoice.nl met daarin de volgende gegevens:

  • Kortingscode (klantnummer bij Ennatuurlijk)
  • Klantnummer bij Greenchoice
  • Naam en adres (straat, huisnummer, postcode, woonplaats)

Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Greenchoice via 010-4782326.

 

Hoe meld ik me af voor Greenchoice?

Als je wilt overstappen van Greenchoice naar een andere stroomleverancier, geeft de klantenservice van Greenchoice meer informatie over hoe je je kunt afmelden. Je bereikt hen via 010 – 4782326. Als je overstapt naar een andere stroomleverancier vervalt je korting op de warmtefactuur bij Ennatuurlijk. Afmelden bij Ennatuurlijk kan alleen als je verhuist naar een adres waar Ennatuurlijk geen warmte levert, of als er geen warmte meer nodig is, bijvoorbeeld doordat de woning leeg komt te staan. Voor vragen hierover kun je terecht bij onze klantenservice: 085-2734567.

 

Hoe zie ik het energieverbruik in van Greenchoice?

Je ziet jouw stroomverbruik in via jouw persoonlijke omgeving bij Greenchoice. Jouw warmteverbruik is beschikbaar via www.mijnwarmte.nl. Daar kun je ook zien of het voorschot in lijn ligt met jouw verbruik.

 

Wat gebeurt er als ik verhuis met het contract van Greenchoice?

Als je verhuist, kun je klant blijven bij Greenchoice. Greenchoice levert namelijk groene stroom in heel Nederland. Geef jouw verhuizing aan Greenchoice door via 010 – 4782326 of vragen@greenchoice.nl. Voor Ennatuurlijk is het belangrijk om te weten of je gaat verhuizen naar een adres waar Ennatuurlijk ook warmte levert. Dan blijf je klant bij Ennatuurlijk. Als je ook klant blijft bij Greenchoice, loopt jouw korting dus gewoon door. Als je verhuist naar een adres waar Ennatuurlijk geen warmte levert, ben je geen klant meer bij Ennatuurlijk en vervalt de korting. Breng Ennatuurlijk op de hoogte van jouw nieuwe adres via 085-2734567 en klantenservice@ennatuurlijk.nl.

 

Hoelang geldt de korting van de Greenchoice actie?

Deze korting geldt in elk geval minimaal tot september 2022 en mits je tot en met die datum klant bent bij Greenchoice en Ennatuurlijk. Je hoeft je tussentijds niet opnieuw aan te melden.

Momenteel is het niet mogelijk om je aan te melden voor deze actie. 

Hoe werkt de korting van de Greenchoice actie?

Momenteel is het niet mogelijk om je aan te melden voor deze actie. 
Maak je al gebruik van deze actie, dan gelden de volgende voorwaarden.

  • De korting geldt iedere dag dat je klant bent bij zowel Ennatuurlijk als Greenchoice.
  • Deze korting geldt in elk geval minimaal tot september 2022 en mits je tot en met die datum klant bent bij Greenchoice en Ennatuurlijk.
  • Je ontvangt deze korting op de warmtefactuur van Ennatuurlijk. De korting bedraagt € 0,14 per dag (incl. btw).
  • Na ingang van jouw contract bij Greenchoice wordt de korting verrekend op jouw eerstvolgende jaarafrekening bij Ennatuurlijk. Daarna wordt de korting meegenomen in het bedrag dat je maandelijks betaalt aan Ennatuurlijk.
    Voorbeeld: Je bent vanaf 1 oktober 2016 klant bij Greenchoice. De korting bij Ennatuurlijk wordt geactiveerd op 1 oktober 2016. Op 15 december 2016 krijg je jouw jaarafrekening van Ennatuurlijk. Je ontvangt dan € 10,64 korting op de jaarafrekening. Daarna wordt jouw korting verrekend in jouw maandelijks voorschot en krijg je in totaal € 53,- korting per jaar op jouw warmtefactuur.
  • Op www.mijnwarmte.nl kun je zien dat je voor deze kortingsactie bent aangemeld. Je vindt de opbouw van jouw voorschot en jouw korting terug bij ‘Tarieven’.
Heeft Ennatuurlijk een app?

Nee, wij hebben nog geen app. Wel kun je inloggen op ons online klantenportal Mijn Warmte. Via jouw persoonlijke account op www.mijnwarmte.nl kun je snel en eenvoudig online diverse gegevens doorgeven, inzien en wijzigen. Denk aan het doorgeven van de meterstand of een verhuizing en het bekijken van jouw voorschot.

Ik heb een klacht over Ennatuurlijk. Waar kan ik die melden?

Heb je een klacht? Daarover gaan we graag met je in gesprek. Onze medewerkers van de klantenservice staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur via telefoonnummer 085-2734567. Ook kun je ons mailen via klantenservice@ennatuurlijk.nl of een berichtje sturen via Whatsapp 06-11461151. 

Mocht je een klacht hebben die niet naar tevredenheid is opgelost, dan kun je deze ook aan de geschillencommissie voorleggen via www.geschillencommissie.nl. Meer informatie hierover vind je ook in artikel 21 van onze algemene leveringsvoorwaarden.

Waar vind ik mijn contract?

Als je klant bent bij Ennatuurlijk heb je een contract voor onbepaalde tijd. Het is niet mogelijk een contract voor bepaalde tijd te sluiten. Als je vragen hebt over je leveringsovereenkomst met Ennatuurlijk kan je contact opnemen met de klantenservice

 

Waarom kan ik niet overstappen naar een andere leverancier

Ben je aangesloten op een warmtenet, dan kun je niet zelf bepalen bij welke leverancier je je warmte afneemt omdat er een exclusieve aanbieder van warmte en koude is. We leggen dit graag aan je uit:

Lees verder

Ik ontvang geen e-mail van Ennatuurlijk, wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk komt de e-mail in jouw spam/ongewenste mail terecht omdat het e-mailadres niet wordt herkend. Controleer regelmatig jouw ongewenste mail en voeg het e-mailadres van Ennatuurlijk toe als vertrouwde afzender. Een andere optie is dat jouw mailbox vol is. Mochten wij de e-mail  meerdere malen niet bij je kunnen bezorgen, dan krijg je deze alsnog per post toegestuurd.

Tekst

Het antwoord niet gevonden? Wij helpen je graag. Onze klantenservice staat op werkdagen van 8.30 - 17.00 uur voor je klaar.

Eerste kolom
Stel makkelijk een vraag via Whatsapp

06-11461151

Tweede kolom
Telefoon

085-2734567

Derde kolom
Vierde kolom
Meld een storing

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar via: 085-2734555

Storing

Bekijk hier of er een storing is.