Persoonsgegevens

Algemeen

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer of betaalwijze?

Wil je graag een wijziging doorgeven in het rekeningnummer of de wijze van betalen? Dat doe je eenvoudig via de tegel 'Mijn gegevens' op ons online klantenportal Mijn Warmte. Hier kun je kiezen tussen automatische incasso of overschrijving. Je kunt je betaalwijze ook doorgeven via dit SEPA-formulier. Indien gewenst kun je het SEPA-formulier ook downloaden en uitprinten op de pagina met downloads.

 

Hoe wijzig ik mijn communicatievoorkeur (e-mail of post)?

Je kunt jouw facturen per e-mail of per post ontvangen. Wil je het kanaal waarmee je facturen ontvangt wijzigen? Dan kun je dat eenvoudig doen via ons klantenportaal Mijn Warmte:

  1. Log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens Wijzigen
  4. Pas je communicatievoorkeur aan naar ‘post’ of ‘e-mail’
  5. Klik op opslaan.

Heb je liever dat wij het voor je doen? Vul dan ons contactformulier in, bel ons via 085-2734567 of stuur ons een WhatsApp bericht via 06-11 46 11 51.

Ik wil mijn facturen graag op een ander e-mailadres ontvangen. Hoe pas ik dit aan?

Mocht je jouw facturen graag op een ander e-mailadres willen ontvangen, dan kun je dit op twee manieren aan ons doorgeven.

  • Wijzig jouw e-mailadres op het klantenportal Mijn Warmte:
  1. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Gegevens wijzigen
  4. Pas je e-mailadres aan
  5. Klik op opslaan.

Wanneer gaat de wijziging van mijn communicatievoorkeur in?

Zodra je jouw communicatievoorkeur hebt aangepast, wordt deze doorgevoerd in onze administratie. Pas je voor het einde van de maand jouw communicatievoorkeur aan, dan krijg je in de daaropvolgende maand de correspondentie via het door jou gekozen kanaal. 

Verhuizen

Zijn er kosten verbonden aan het doorgeven van een verhuizing?

Nee, het aanpassen van jouw gegevens is gratis. 

 

Waar gebruikt Ennatuurlijk mijn gegevens voor?

Wij verwerken jouw persoonsgegevens voor het doel waarvoor wij die kregen. Als je je bijvoorbeeld aanmeldt voor een nieuwsbrief of bijeenkomst, gebruiken wij jouw e-mailadres om je de nieuwsbrief toe te sturen of om jouw naam op de deelnemerslijst van de bijeenkomst te plaatsen. Ook kunnen we jouw persoonsgegevens gebruiken om je op de hoogte te houden van en te informeren over (nieuwe) producten en/of diensten. Dat laatste doen wij alleen als we daarvoor jouw opdracht of duidelijke toestemming hebben gekregen.

Welke persoonsgegevens legt Ennatuurlijk vast?

Wij kunnen persoonsgegevens van je vastleggen zoals jouw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer(s), geboortedatum, bankrekeningnummer, productvoorkeuren en verbruiksgegevens van warmte.

Daarnaast kan het gaan om:

  • Inloggegevens die je geeft wanneer je je aanmeldt bij het online klantenportal Mijn Warmte
  • Surf- en klikgegevens als je onze websites bezoekt en de cookies accepteert.

Waar kan ik een datalek melden?

Als je een datalek geconstateerd hebt vragen we je om direct contact op te nemen met onze klantenservice via 085-2734567. Buiten kantooruren kun je contact opnemen met onze persvoorlichting via 088-5059055

Waar kan ik mijn gegevens opvragen?

Je hebt het recht om inzage te krijgen in jouw persoonsgegevens bij Ennatuurlijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 085-2734567 of klantenservice@ennatuurlijk.nl.

Ik wil graag dat mijn persoonsgegevens verwijderd worden, kan dat?

Ja dat kan, dit geldt enkel wanneer je geen klant meer bent bij Ennatuurlijk en de wettelijke bewaarplicht verstreken is. Wanneer we jouw gegevens volledig verwijderd hebben ontvang je een bevestiging.

Wat zijn mijn privacyrechten?

Je hebt het recht om inzage te krijgen in jouw persoonsgegevens bij Ennatuurlijk, die te laten corrigeren of te verwijderen.

Voldoet Ennatuurlijk aan de AVG?

Wij vinden het belangrijk om jouw persoonlijke gegevens goed te beschermen. Wanneer wij iets met jouw persoonsgegevens doen houden wij ons aan de wetten en regels die hiervoor bestaan.

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Er is nog geen algeheel keurmerk beschikbaar om aan te tonen dat een organisatie voldoet aan de AVG, vandaar dat we dit nog niet op onze website kunnen laten zien.

Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?

Neem eens een kijkje bij Mijn gegevens op ons online klantenportal Mijn Warmte. Daar wijzig je snel en gemakkelijk gegevens zoals jouw telefoonnummer en e-mailadres.

 

Ik ontvang geen e-mail van Ennatuurlijk, wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk komt de e-mail in uw spam/ongewenste mail terecht omdat het e-mailadres niet wordt herkend. Controleer regelmatig jouw ongewenste mail en voeg het e-mailadres van Ennatuurlijk toe als vertrouwde afzender. Een andere optie is dat jouw mailbox vol is. Mochten wij de e-mail  meerdere malen niet bij je kunnen bezorgen, dan krijg je de factuur alsnog per post toegestuurd.

Ik wil een overlijden doorgeven

Allereerst gecondoleerd met je verlies. De medewerkers van de klantenservice helpen je graag met de wijzigingen die een overlijden met zich meebrengt. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur via telefoonnummer 085-2734567. Ook kun je het overlijden per e-mail via klantenservice@ennatuurlijk.nl of via WhatsApp doorgeven. 

Zijn mijn gegevens gelekt bij een datalek?

Mogelijk heb je in nieuwsberichten gelezen dat verschillende bedrijven zijn geconfronteerd met een datalek. Dit datalek heeft plaatsgevonden bij een softwareleverancier van marktonderzoeksbureau Blauw. Blauw heeft ook voor Ennatuurlijk een onderzoek uitgevoerd.  

Wij hebben op 30 maart 2023 onze klanten van wie mogelijk data is gelekt per email geïnformeerd over het incident. Heb je geen mail gehad? Dan zijn jouw data niet gelekt. Partijen zijn nog nader aan het onderzoeken welke data er precies zijn gelekt. In ieder geval zijn er geen bankgegevens en inloggegevens van Mijn Warmte gelekt.   

Wees altijd alert op phishing-berichten 
Phishing-berichten zijn berichten die afkomstig lijken te zijn van bekende bedrijven, maar in werkelijkheid worden ze verstuurd door mensen die kwaad willen. Ze zijn bijvoorbeeld uit op persoonsgegevens, of verzoeken je om betalingen uit te voeren. In dit soort berichten wordt vaak gebruik gemaakt van persoonlijke informatie, waardoor het geloofwaardig en betrouwbaar overkomt.  

Heb je twijfels of een ontvangen bericht, bijvoorbeeld een betaalverzoek van ons, een phishing-bericht is? Controleer deze dan in onze online omgeving Mijn Warmte. In Mijn Warmte kun je controleren of je hetzelfde bedrag terugziet. Als je een e-mail ontvangt met een betalingsverzoek van Ennatuurlijk, staat hier altijd een veiligheidscheck onder. Neem bij twijfel direct contact op met onze klantenservice zodat we met je kunnen meekijken. 

Heb je hier nog vragen over?

Onze klantenservice helpt je graag!

Hoe kan ik het e-mailadres van Ennatuurlijk als veilige afzender markeren?

Het is van belang dat je klantenservice@ennatuurlijk.nl als veilige afzender markeert. Hoe je een e-mailadres als veilige afzender markeert verschilt per boekhoudsysteem.

Hoe wijzig ik de contactpersoon of de wijze van facturatie voor het ontvangen van facturen?

Je kunt dit eenvoudig aanpassen door contact op te nemen met onze klantenservice via 085-27 34 567 of klantenservice@ennatuurlijk.nl.