Zakelijke klant bij Ennatuurlijk
Ontvangt jouw bedrijf warmte of koude van Ennatuurlijk? Dan helpen we je graag als je vragen hebt.
Hieronder vind je de meest gestelde vragen en onze contactgegevens zodat we je snel kunnen helpen.
Veelgestelde vragen
- Waar kan ik mijn facturen in zien?
Je kunt jouw zakelijke facturen inzien via ons online portal Mijn Warmte.
Log in op Mijn Warmte- Waar kan ik mijn tarief inzien?
Log hiervoor in op mijn warmte. De tarieven zijn ook terug te vinden op de factuur. Je kunt ook contact opnemen met je accountmanager of mailen naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Waar kan ik een storing melden?
Op onze storingspagina kun je zien of er een storing bekend is. Zie je deze niet op de site staan maar ontvang je toch geen warmte? Neem dan contact op met onze storingsdienst op telefoonnummer 085-27345555. Dit nummer is 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar.
- Waar kan ik mijn verbruik inzien?
Je kunt je verbruik vinden op je factuur. Mocht dit niet voldoende zijn dan kun je een aanvraag doen voor toegang tot ons dataportaal. Stuur dan een mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl met daarin klantnummer, naam, mail en telefoonnummer contactpersoon.
- Hoe vaak wordt mijn tarief aangepast?
Dit is afhankelijk van de tariefgroep waarin je zit.
- Grootzakelijke klanten (verbruik > 4842GJ per jaar) krijgen 4x per jaar een nieuw tarief (op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober).
- Zakelijke klanten (verbruik <4842 GJ per jaar) krijgen 2x per jaar een nieuw tarief (op 1 januari en 1 juli).
- Ik wil een verandering doorgeven?
Deze kun je doorgeven door het invullen van het mutatieformulier. Dit formulier vind je op onze pagina met downloads.
- Hoe krijg ik toegang tot het dataportaal?
Wil je je verbruik inzien via een dataportaal? Stuur dan een mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl met daarin klantnummer, naam, mail en telefoonnummer contactpersoon.
- Waar vind ik de EMG verklaringen?
Deze kun je vinden op: https://bcrg.nl/nl/verklaringenregister/. Als er geen EMG verklaring is, kan je de prestaties terugvinden op onze warmte-etiketten.
- Ik wil graag meer of minder vermogen?
Neem hiervoor contact op met je accountmanager of stuur een mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Ik verwacht meer/minder te gaan verbruiken (komend) jaar. Wat moet ik doen?
Neem hierover contact op met je accountmanager of mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Op onze locatie willen we nieuwbouw gaan realiseren. Wat moet ik doen?
Wij denken graag met je mee! Neem hierover contact op met je accountmanager of mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Hoe verhoog ik mijn rendement van mijn warmtesysteem?
Wij denken graag met je mee! Neem hierover contact op met je accountmanager of mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Hoe kan ik mijn aansluiting opzeggen?
In je overeenkomst is de looptijd en eventueel je opzegtermijn aangegeven. Neem hiervoor contact op met je accountmanager of mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Hoe kan ik nóg duurzamer omgaan met mijn warmteaansluiting/gebruik?
Wellicht hebben wij nog goede tips voor je! Neem hierover contact op met je accountmanager of mail naar zakelijke-klantenservice@ennatuurlijk.nl
- Wat is e-facturatie?
E-facturatie is het versturen van elektronische facturen. Zo’n e-factuur is een digitaal bestand met een vaste structuur, waarvan een boekhoudsysteem de gegevens gemakkelijk kan lezen en verwerken
- Op welke manieren kan ik mijn (zakelijke) factuur van Ennatuurlijk ontvangen?
Als je bent aangesloten op het netwerk van Peppol en kiest voor een digitale factuur, dan zie je jouw factuur direct terug in je financiële administratie. Ben je niet aangesloten bij het Peppol-netwerk? Dan sturen we de factuur digitaal naar je toe als PDF-bestand. Wil je de factuur niet digitaal ontvangen? Dan sturen we de factuur per post.
- Wat is Peppol?
Peppol is de internationale standaard voor het verzenden, ontvangen en verwerken van elektronische facturen. Met Peppol kunnen overheden, bedrijven en andere organisaties eenvoudig, snel, veilig en betrouwbaar elektronische berichten (zoals e-facturen) uitwisselen.
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de factuur automatisch gekoppeld wordt aan mijn e-facturatiesysteem?
Ben je aangesloten bij Peppol en hebben wij het juiste KvK-nummer? Dan wordt de factuur door ons automatisch doorgestuurd en wordt deze zichtbaar in jouw boekhoudsysteem.
- Hoe kan ik me aanmelden voor e-facturatie?
Aanmelden voor e-facturatie kan eenvoudig door het invullen van het formulier via deze link.
- Hoe kan ik als kantooreigenaar voldoen aan energielabel C?
Vanaf 2023 houden gemeenten toezicht op de naleving van de verplichting op het energielabel C voor kantoren. Deze wetgeving is bedoeld om de energie-efficiëntie van kantoorpanden te verbeteren en een belangrijke stap te zetten richting verduurzaming. Tips om te voldoen aan energielabel C vind je hier.
Het warmte-etiket
Wij geven je graag inzicht in de duurzaamheid van onze warmtenetten. Op het warmte-etiket kan je in één oogopslag zien welke warmtebronnen Ennatuurlijk gebruikt en hoe duurzaam het betreffende warmtenet is. Klanten, woningcorporaties en gemeenten willen weten waar hun warmte vandaan komt. Is het warmte van de industrie of warmte uit de aarde? En wat is de CO2-besparing ten opzichte van verwarmen met een cv-ketel op aardgas?
Alles over jouw zakelijke factuur
Bespaartips voor zakelijke klanten
Door slim om te gaan met het gebruik van warmte en warm water in je kantoor- of bedrijfspand kun je geld besparen. Want wat je niet verbruikt, hoef je ook niet te betalen.
Naar de bespaartips voor zakelijke klanten
Vragen? Wij helpen je graag!
Groot zakelijk
Heb je een bedrijf met een grote warmteaansluiting (> 100kW)? Dan hoort onze zakelijke-klantenservice graag van je. Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Midden en klein zakelijk
Heeft je bedrijf een aansluiting kleiner dan 100kW? Neem dan contact op met onze klantenservice voor consumenten en midden- en kleinbedrijven.